جستجوگر پیشرفته






آخرین ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان پاشش مستقيم سوخت بخش سوم 0 355 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان پاشش مستقيم سوخت / بخش دوم 0 467 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان پاشش مستقيم سوخت بخش اول 0 273 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان سیستم مکان یابی جهانی GPS 0 154 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان سرعت سنج خودرو چگونه کار میکند؟ 0 170 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان خودروی Hy-Wire 0 149 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان كمك فنر مغناطيسي (magneto – rheological( MR 0 167 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان اصطلاحات مربوط به طراحی موتور 0 281 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان پيشرفته ترين داشبورد هاي اتومبيل 0 147 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان مدارهای الکترونیکی در خودرو و (ECU) 0 324 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان گیربکسAL4 قسمت اول 0 151 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان گیربکس al4 قسمت دوم 0 199 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان معرفی چند نرم افزار مهندسی مکانیک 0 301 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان (TPMS (tire pressure monitoring system 0 168 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان بررسی اجمالی تفاوت های بنزین و CNG 0 147 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان خودروهاي گاز طبيعي سوز (CNG); ايمني بالا، اقتصاد سوخت، هواي پاک 0 188 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده یا CNG 0 139 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان سوخت رساني گاز نفتي مايع LPG 0 144 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان انواع مخازن CNG 0 182 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان توزيع كننده 0 175 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان خشك كن 0 152 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان چرا LPG رفت و CNG آمد؟ 0 129 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان Catia نکات جالب در کتیا 0 332 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان میانبرها در کتیا 0 143 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان طراحی فنر در کتیا 0 368 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان تاریخچه کتیا 0 276 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان معرفي نرم افزار SolidWorks 0 169 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان نرم افزار آدامز (adams) 0 151 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان پمپ اولیه یا پمپ سه گوش 0 196 yuosef
سایت مهندسین مکانیک اندیشمند لاهیجان پمپ انژکتور اسیابی 0 155 yuosef



پرونده BMW 328 Kamm Coupé پس از 70 سال دوباره باز مي‌شود

غول بيدار شده است

جام جم آنلاين: 70 سال پيش آلمان و بخصوص شركت بي.ام.و در دنياي خودروهاي اسپرت و سرعتي قطبي بزرگ به شمار مي‌آمد، اما جنگ جهاني دوم اوضاع را كاملا دگرگون كرد. در آن زمان BMW 328 Kamm Coupé يك محصول استثنايي در دنياي خودروهاي اسپرت و سرعتي در نظر گرفته مي‌شد كه البته خيلي زود در تاريخ ناپديد شد، اما اكنون به لطف گسترش فناوري‌هاي نوين از جمله شبيه‌سازي‌هاي رايانه‌اي بار ديگر شاهد حيات اين خودرو هستيم.

BMW 328 Kamm Coupé كه نامگذاري آن به پاس تحقيقات ارزشمند مهندس آلماني به همين نام در زمينه مهندسي آيروديناميك صورت گرفته است، در سال 1953 از اطلس خودروسازي جهان محو شد، اما اكنون و با گذشت بيش از 70 سال از آن دوران طلايي بي.ام.و بار ديگر بر آن شد تا اين خودروي كلاسيك و جذاب را بار ديگر توليد كند. توليد دوباره اين خودرو پس از موفقيتي صورت گرفت كه از سوي توليد دوباره خودروي كلاسيك و قديمي Mille Miglia نصيب بي.ام.و شد. در حقيقت بي.ام.و تلاش كرده است تا با توليد مجدد BMW 328 Kamm Coupé نشان دهد در بيش از 70 سال پيش چه جايگاهي در زمينه خودروهاي اسپرت و البته آيروديناميك آن زمان داشته است.

كارل بامر، مدير ارشد گروه خودروهاي كلاسيك بي.ام.و مي‌گويد: بسيار به خود مي‌باليم كه توانسته‌ايم بار ديگر اين خودروي زيبا و آيروديناميك را توليد كنيم.

او ادامه مي‌داد: در راه توليد دوباره اين خودروي كلاسيك موانع زيادي را از پيش روي برداشته‌ايم. ساعت‌ها بحث فني داشته‌ايم و مي‌توانم به جرأت بگويم بي‌شمار ساعت مطالعات تحقيقاتي را پشت سر گذاشته‌ايم، اما زماني كه پرده به كنار مي‌رود و خودرو را مي‌بينيد، آنچنان مجذوب زيبايي خاص آن مي‌شويد كه شايد با ديدن كمتر خودرويي آن را حس كرده باشيد. در اين حالت مي‌توانيد همان حسي را تجربه كنيد كه مردم 70 سال پيش با ديدن اين خودرو براي نخستين بار آن را لمس كرده بودند.

آلمان در تاريخ خودروسازي جهان سابقه‌اي درخشان دارد و بي.ام.و به عنوان يكي از شاخص‌هاي اين درخشش به شمار مي‌آيد. در حالي كه در دهه 40 ميلادي اين كشور بسرعت به قطب توليد خودروهاي اسپرت و ديدني دنيا تبديل مي‌شد، آغاز جنگ جهاني دوم بسياري از معادلات شكل گرفته را بر هم زد.

سري خودروهاي Mille Miglia از جمله قربانيان اين وضعيت بحراني بودند به طوري‌كه بي.ام.و بسرعت نمونه‌هاي باقيمانده را از مونيخ خارج و به منطقه روستانشيني در حاشيه شهر برد تا از گزند حملات جنگنده‌هاي متفقين به دور مانند. اين جابجايي موفقيت‌آميز بود تا آنجا كه 5 دستگاه از اين خودروها بدون اين‌كه حتي خشي به بدنه آن بيفتد، به نقطه امني منتقل شدند. اما با شكست آلمان در جنگ، اين خودروها نيز سر از روسيه، انگليس و آمريكا درآوردند. در اين ميان تنها BMW 328 Kamm Coupé در آلمان باقي ماند. البته اين خودروها نيز سرنوشت درخشاني نداشتند و در نهايت با مرگ صاحب شركت توليدكننده آن كه زيرمجموعه‌اي از بي.ام.و به شمار مي‌آمد، پرونده آنها بسته شد.

اما از دهه 90 ميلادي و با اعلام استراتژي بي.ام.و در زمينه توليد دوباره و البته نمايش خودروهاي قديمي و كلاسيك، خودروهايي همچون BMW 328 Kamm Coupé بار ديگر حيات يافتند. اما انگار اتفاق عجيبي روي داده بود. تمامي نقشه‌ها و طراحي‌هاي مربوط به اين خودرو و بيشتر خودروهاي كلاسيك تاريخ بيش از 50 سال گذشته بي.ام.و ناپديد شده بودند و بسختي حتي مي‌شد تصاويري از آن خودروها را به‌دست آورد تا شايد با تكيه بر آنها بتوان كاري كرد. در نهايت و با كمك يك مجموعه‌دار در مونيخ كه تصاويري از اين خودرو را در مجموعه‌هاي خود گردآوري كرده بود استارت طراحي دوباره اين خودرو زده شد.

قطعات پازل در كنار هم قرار مي‌گيرند

اكنون زمان آن فرا رسيده بود تا مهم‌ترين و شايد سخت‌ترين مرحله كار آغاز شود. مهندسان بي.ام.و خودرويي را بازتوليد مي‌كردند كه طراحي آن از روي تصاوير قديمي برجاي مانده از نمونه نخستين آن مربوط به 70?سال پيش صورت گرفته بود. در اين مرحله متخصصان رايانه وارد عمل شدند. آنها اسكن‌برداري از اكثر تصاوير موجود را آغاز كردند. اين تصاوير مربوط به خودروي BMW 328 Kamm Coupé و از زواياي گوناگون بود. آنها تلاش داشتند تا با تلفيق اين تصاوير برنامه ژئومتري سه‌بعدي ارائه كنند. در مرحله بعد اطلاعات ديگري به تصاوير افزوده شد. اين اطلاعات بر اساس برخي منابع محدود اما قابل اعتماد به دست آمده بود از جمله قطر چرخ‌ها، ابعاد مختلف قسمت جلوي خودرو، دستگيره درها، چراغ‌ها و حتي نشان بي.ام.و. اين اطلاعات نيز به مجموعه گردآوري شده افزوده شدند و در اين زمينه تلاش شد تا تمامي آنها دقيقا مطابق با آنچه كه در تصاوير ديده مي‌شد در جاي خود قرار گيرند. بتدريج ديوار اطلاعات مورد نياز عميق‌تر و مستحكم‌تر مي‌شد تا آنجا كه مهندسان فني بي.ام.و به اين نتيجه رسيدند كه مي‌توان ساخت دوباره خودرو را آغاز كرد. آنها در ابتدا كار خود را با ساخت مدل مجازي BMW 328 Kamm Coupé آغاز كردند. هر بخش از خودرو از ده‌ها زاويه مختلف مورد بررسي قرار مي‌گرفت تا اشتباهي روي ندهد.

با كمك يك مجموعه‌دار در مونيخ كه تصاويري از خودروي 328‌BMW كه مربوط به 70 سال پيش بود را در مجموعه‌هاي خود گردآوري كرده بود استارت طراحي دوباره اين خودرو زده شد

پس از اين مرحله كه با موفقيت سپري شد، نوبت به ساخت مدل واقعي خودرو رسيد. 70 سال پيش اين خودرو با استفاده از فلزات سنگيني ساخته شده بود و اكنون با توجه به پيشرفت‌هاي خيره‌كننده‌اي كه در زمينه علم مواد و به‌كارگيري آنها در صنايع گوناگون از جمله خودروسازي صورت گرفته بود ديگر نيازي به استفاده از اين فلزات سنگين نبود. مهندسان بي.ام.و مي‌توانستند از آلومينيوم مخصوصي در بخش‌هاي اصلي اين خودرو استفاده كنند تا در عين حال كه وزن كلي آن بسيار كمتر از نمونه اصلي باشد، استحكام بدنه و شاسي نيز حفظ شده باشد. با اين حال از آنجا كه قرار بود نسخه جديد كاملا مطابق نسخه اوليه باشد از همان فلزات سنگين استفاده شد. در نهايت نيز نسخه كاملا برابر اصل BMW 328 Kamm Coupé ساخته شد و البته آن هم در زمان از پيش تعيين شده. وزن خودرو بسيار به وزن خودروي اصلي نزديك بود و به همين خاطر بيننده با مشاهده آن كاملا حس مي‌كرد به 70 سال پيش رفته و نسخه اوليه آن را از نزديك مشاهده مي‌كند.

موفقيتي كه بي.ام.و در احياي مجدد اين خودرو داشته است، مديران ارشد آن را بر آن داشته تا به دنبال راهي جهت توليد مجدد و البته انبوه اين خودروها باشند. علاقه به خودروهاي قديمي و كلاسيك در همه جا ديده مي‌شود و اين مي‌تواند بهانه خوبي جهت آغاز دوباره يك نسل فراموش شده باشد. از چندي پيش گروهي از مهندسان بي.ام.و رشته مطالعاتي را در اين زمينه آغاز كرده‌اند. آنها در نظر دارند تا امكاني را فراهم آورند كه طي آن و با تلفيق دستاوردهاي نوين صنعت خودروسازي در طرح‌هاي كلاسيك، نسل جديدي از خودروهاي كلاسيك را روانه بازار كنند، البته خودروهايي كه به فناوري‌هايي نظير GPS و صفحات نمايشگر لمسي مجهز باشند.

بي.ام.و چند هفته پيش اين خودرو را در جشن بزرگي رونمايي كرد. از زماني كه اين خودرو براي نخستين بار راهي جاده‌ها شد بيش از 70 سال گذشته است و اكنون قرار است در صورتي‌كه توجيه اقتصادي مناسبي ارائه شود نسل جديدي از آن ساخته شود. در سري جديد اين خودرو تلاش مي‌شود شكل و شمايل آن بدون كوچك‌ترين تغييري حفظ شود اما در بخش داخلي آن تغييرات زيادي ايجاد شود. استفاده از طيف گسترده‌اي از فناوري‌هاي نوين رانندگي با چنين خودروي اسپرت سرعتي را دلپذيرتر مي‌كند.

تولد دوباره يك خودروي كلاسيك

مهندسان بي.ام.و خودرويي را بازتوليد كردند كه طراحي آن از روي تصاوير قديمي برجاي مانده از نمونه نخستين آن مربوط به 70 سال پيش صورت گرفته است.

در سري جديد اين خودرو تلاش مي‌شود شكل و شمايل آن بدون كوچك‌ترين تغييري حفظ شود اما در بخش داخلي آن تغييرات زيادي ايجاد شود. استفاده از طيف گسترده‌اي از فناوري‌هاي نوين رانندگي با چنين خودروي اسپرت سرعتي را دلپذيرتر مي‌كند.



امتیاز :

اخبار خودرو نوشته شده در 1392/01/20 ساعت 7:53

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش





کلیه حقوق این سایت ، متعلق به andishmand می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .